Sabtu, 2 Februari 2013

Karnival Karangkraf 2013

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera

        Pintu Gerbang (sumber : facebook Alaf 21)

        Hari ini saya, adik dan ma saya pergi ke karnival karangkraf yang bertempat di  Perkarangan Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15, Shah Alam. Kami bertolak lebih kurang pukul 7 lebih dan semasa kami hendak membeli tiket KTM Komuter di kaunter terdapat pemberitahuan yang bertulis " semua penumpang haruslah turun di stesen Komuter Sentul dan mengambil bas untuk ke stesen yang berikutnya. Rupa-rupanya pemandu bas hantar semua penumpang  ke stesen Komuter Kuala Lumpur saya ingatkan hantar sebelum stesen itu. 


      
Kad diskaun my.karangkraf (sumber : facebook Alaf 21)                                       
                                              
        Sesampainya di Perkarangan Kumpulan Media Karangkraf seorang daripada pekerjanya bagi kepada ma borang daftar kad diskaun my.karangkraf dan harga bagi kad RM5.00 semasa karnival karangkraf manakala RM20.00 harga asal. Seterusnya kami ke booth langgan majalah untuk membuat pembaharuan dan pembelian majalah. Pada tahun ini saya langsung tak beli novel cuma melawat booth yang disediakan dan mengisi borang kaji selidik. Semasa lalu di booth TV Al Hijrah kami tengok Chef Ammar sedang membuat falafel iaitu makanan masyarakat India dan dia ada cakap sepuluh biji falafel seorang makan nak lagi. Rasa falafel ini sedap dia menggunakan kacang dal dan bahan lain saya tak tahu.


        
Suasana booth novel (sumber : facebook Alaf 21)

       Semasa di stesen Komuter Shah Alam nak beli tiket melalui mesin yang disediakan ada masalah sedikit iaitu duit kertas sama ada yang baharu atau lama tidak diterima dan nasib baik bila tiba giliran saya nak beli duit syiling ada dalam simpanan. Akhirnya sampai rumah pukul 3 lebih.


Antara penulis novel yang hadir (sumber : facebook Alaf 21)

p/s : tidak rugi bagi sesiapa yang minat membaca novel dan buku.

Tiada ulasan: