Rabu, 17 Oktober 2012

Lawatan selepas PMR

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera

   Akhirnya setelah empat hari bertungkus-lumus menjawab soalan PMR kini tiba masa merehatkan minda. Saya baru sahaja dapat merehatkan diri setelah penat berjalan ke Muzium Negara, Plantinum Negara dan Tugu Negara.

   Sekitar jam 6:00 pagi saya bangun bersiap  dan abang angkat saya hantar dengan menaiki kereta viva. Sampai sahaja di sekolah semua yang pergi lawatan berkumpul bagi menyenangkan guru menyemak senarai pelajar yang mengikuti lawatan.

   Sebelum masuk ke Muzium Negara cikgu menyuruh kami semua berkumpul untuk mengambil gambar sebagai kenangan. Kami diberi lebih kurang satu jam lebih untuk melihat pameran yang disediakan.

   Selepas itu, di Plantinum Negara saya memasuki bilik tiada graviti saya berasa gayat  di tempat tinggi dan saya tidak lama dalam bilik tiada graviti. Kemudian saya ke tempat di mana menunjukkan baju yang dipakai oleh angkasawan negara, suasana dalam soyuz dan saya masuk dalam tempat mengawal soyuz saya berasa sempit macam mana angkasawan negara kita boleh tahan?

  Akhir sekali, kami melawat Tugu Negara dan ramai kawan-kawan saya berkata pertama kali mereka menjejakkan kaki di Tugu Negara selama 15 tahun hidup. Kami makan tengah hari di Tugu Negara dan selesai sahaja makan kami menaiki bas balik ke sekolah.  





 Sekian, terima kasih

Tiada ulasan: