Isnin, 22 Oktober 2012

Treasure Hunt

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera

    Pagi tadi dekat sekolah pelajar Kuala Lumpur Metropolitan University College (KLMUC) datang ke sekolah saya untuk mengadakan aktiviti treasure hunt. Setiap kumpulan mempunyai sekurang-kurangnya 8 ahli. Ahli kumpulan saya ialah Aini, Adilah, Athirah(G), Petrine, Syaqireen, Amy dan Anez.Selepas itu, kami  dikehendaki pergi ke setiap both yang disediakan. Both pertama iaitu kulineri  perlu menghias kek cawan mengikut kreativi. Seterusnya both fashion kami diberi kertas minyak untuk membuat pakaian. 

    Setelah itu, both fotografi kami perlu menulis tema dan tajuk berdasarkan gambar yang diberikan sementara menunggu kumpulan sebelum kami menulis abang fotografi bertanya apakah tema dan tajuk gambar dipegang olehnya.Tema gambar itu mimpi khayalan dan mengisahkan seorang sami bersujud dari suatu tempat hingga ke kuil saya berasa sungguh cantik cara dia mengambil gambar serta dapat menambah ilmu yang sedia ada.

    Akhir sekali kami ke both kena cari makna perkataan contohnya www, http dan lain-lain tetapi kami perlu cari satu sahaja. Kumpulan saya mendapat tempat ke-dua setelah pelajar KLMUC menilai dari segi kerjasama, kreativiti dan banyak lagi. Sebelum balik saya pergi bilik guru jumpa cikgu Khairatul Amaliyyah untuk bertanya khabar.


  p/s: semoga cikgu Khairatul Amaliyyah dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.

Sekian, terima kasih
   



Tiada ulasan: