Ahad, 14 Oktober 2012

Sedihnya

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera

   Hari ini saya berasa sedih kerana ma (panggilan untuk emak) dan ayah berangkat ke Mekah bagi menunaikan ibadah Haji. Sebelum menaiki kereta ayah saya menjemput orang surau ke rumah bagi membaca doa semoga perjalanan dipermudahkan dan semoga keluarga ma dan ayah berada dalam keadaan sihat sepanjang ketiadaan di Malaysia. Keluarga ma dengan ayah saya tak ikut hantar sebab mereka tinggal jauh dan ada yang bekerja tetapi tidak minta cuti jadi ayah saya minta keluarga angkat saya hantar ke Kelana Jaya. Saya tidak dapat naik kereta ayah saya semasa pergi kerana tidak muat kerana adik-beradik saya semua ikut jadi saya terpaksa dengan rela hati menaiki kereta keluarga angkat saya.
 
   Semasa di Kelana Jaya saya berasa semua orang di sekeliling saya sedih kerana terpaksa mengizinkan orang tersayang mengerjakan Rukun Islam yang ke-lima iaitu mengerjakan ibadah haji bagi yang mampu. Sesudah selesai hantar ma dan ayah saya balik rumah. Waktu malam saya hantar kakak saya ke universiti dan saya terpaksa tidur di rumah keluarga angkat saya lebih kurang seminggu lebih sementara menunggu kakak saya cuti semester.





Sekian, terima kasih

Tiada ulasan: